חברים שלום רב,

בבלוגים הקודמים (חלק א', חלק ב', חלק ג' וחלק ד') סקרתי את נושא הפרסום באינטרנט במספר דרכים:

א. תנסו את זה – ואם לא תצליחו, אל תוותרו על הפרסום באינטרנט – תעבירו לידיו של מקצוען את העבודה. סביר להניח, שהוא יעשה אותה הרבה יותר טוב ויביא לכם, בסופו של דבר – עסקאות!

ב. הגדירו את הקמפיין שלכם – מטרות, קהל היעד, בנייה נכונה של האתר עם דגש על מילות המפתח בהם אתם מתמקדים, תקציב וכד'. גם כאן, מוטב לכם להפנות את העבודה למקצוען בתחום.

ג. פתחו חשבון גוגל, ובתוכו חשבון ADWORDS, ANALYTICS וכל כלי חינמי רלוונטי עבור האתר שלכם – זה בחינם, אז למה לא? ותאמינו לי, שבשלב הראשון אתם לא צריכים יותר מזה.

ד. "השילוש הקדוש" – הקשר בין מילת מפתח, מודעה ודף נחיתה – חייב להיות קשר הדוק.

והנושא אותו אציג הפעם הוא :

ה. ההבדל בין רשת המדיה ורשת החיפוש בפרסום בגוגל !!!

רשת החיפוש ורשת המדיה (ובשמה בעבר – "רשת התוכן") –

ההבדלים בין רשת החיפוש של גוגל לרשת המדיה של גוגל

רשת החיפוש של גוגל מונה את מנוע החיפוש של גוגל וכן מנועי חיפוש שותפים אחרים. בגלל הייחודיות של מערכת הפרסום של גוגל, הצטרפו אל מערכת הפרסום שלה, ברבות השנים, מנועי חיפוש נוספים (לדוגמא – AOL – מנוע החיפוש של "אמריקה און-ליין").

כאשר אתם בוחרים לפרסם ברשת החיפוש של גוגל – ניתן לבחור היכן אתם מעוניינים לפרסם – האם רק במנוע החיפוש של GOOGLE או אולי גם במנועי חיפוש אחרים?

לרוב, בישראל, מומלץ לפרסם רק במנוע החיפוש של GOOGLE אך כאמור, אופיו של כל עסק שונה ופונה לקהלים שונים, לכן, את ההחלטה יש לקבל אחרי שנבחן העניין בכובד ראש.

כמו כן, מומלץ לקבל החלטה שלא לפרסם במנועי חיפוש שותפים כאשר התקציב המוקצה לכך – קטן. אם נגדיר זאת קצת יותר בבהירות – כאשר הכסף שהקצתם ליום נגמר באופן עקבי – מומלץ שלא להתפרס גם לשותפי החיפוש של GOOGLE. ראו בכך סוג של "כלל אצבע".

אם כך הדברים – מהי רשת התוכן / רשת המדיה?

בקיצור – רשת המדיה היא האתרים שלנו.

GOOGLE, באדיבותו (איזה אדיבות? הוא מרוויח על "הגב שלנו"), מציע לבעלי אתרים "לשתול" פרסומות בתוך האתר שלהם**(ר' הערה בסוף הבלוג).

פרסומות אלו, השתולות בתוך האתרים שלנו, מהוות יחד את "רשת המדיה" של גוגל. והיא מונה הרבה מאות אלפי (אם לא יותר…) אתרים ברחבי העולם.

כך, אם חשקה נפשכם לפרסם, לדוגמא, כאן:

http://apps.facebook.com/cashking/?ref=bookmarks&count=0

אין בעיה – בחרו את האתר ברשת המדיה ופשוט פרסמו.

אם אתם רוצים לפרסם בכל המקומות שבהם מדברים על המוצרים שלכם – אין בעיה – תכתבו לגוגל מהן מילות המפתח שמייחדות את המוצר שלכם – והוא כבר ידע לאתר את הדף הרלוונטי ולהציב בו את המודעה שלכם! ככה – פשוט!

עוד עניין – בניגוד לפרסום ברשת החיפוש, רשת המדיה מכילה לעיתים אף באנרים אינטראקטיביים ואף מודעות תמונה.

כלומר, אם את בעלת סלון כלות, לדוגמא, ואת רוצה להציג בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך את קולקציית שמלות הכלה לשנת 2011 – ניתן לעשות זאת באמצעות פרסום ברשת המדיה של גוגל.

אולי את אדריכלית, שמעוניינת להציג בגאווה את עבודת הפנים הייחודית שביצעת לאחרונה… אין בעיה – תוכלי להציג אותה בפני קהל הלקוחות הרלוונטי ואף, כמובן, לצרף את הטקסט השיווקי הרלוונטי למודעה / לפרסומת.

כמה זה עולה? בדרך כלל – פחות מהפרסום במנוע החיפוש של גוגל. למה? התחרות באתרים אלו, המנוהלים כאמור על ידי בעלי האתרים (כמוכם וכמוני), אינה גבוהה.

אז למה אתם מחכים? רוצו לפרסם את המוצר שלכם באתר של המתחרה שלכם. האמת, זה לא כל כך פשוט. כדי להגיע לפרסום באתר של המתחרה, צריכים להתקיים מספר תנאים:

1. האתר המתחרה בחר לשתול פרסומות גוגל אצלו באתר.

2. האתר המתחרה לא סייג את הפרסומות שיופיעו אצלו, כך שהאתר שלכם יסונן מהאפשרות לפרסם בו (כן, בעל האתר יכול לדרוש מגוגל, שהמתחרים שלו לא יפרסמו אצלו באתר!!!)

בקיצור, חברים, הפרסום באינטרנט עובד! והוא גם זול! והוא גם נגיש לכל אחד ואחד מכם! ואני לא מצליח להבין למה עדיין לא התקשרתם אליי לבקש קופון פרסום חינמי של גוגל בסך של עד 200 ש"ח?

התקשרו עוד היום ותתחילו לפרסם – חבל – המתחרים שלכם כבר עושים את זה.

הבלוג הבא יהיה על ניתוח אתרים באינטרנט – איך תדעו מי בא לבקר אתכם, כמה זמן הוא נשאר, איזה דף הוא אהב במיוחד, מה הוא כתב בתיבת החיפוש באתר שלכם (אתם יכולים להיות ממש כמו גוגל), איזה דף הוא לא אהב, על איזה דף הוא הקיא (כן, הקיא – נכנס, הקיא ויצא)

עד כאן – עד לבלוג הבא. היו נכונים (מי שמכיר – "הצופים")

גל

Galgool – Promoting YOU Online

מוסמך ADWORDS ו- ANALYTICS

_____________________________________

** – נחמד, לא? אז תשאלו – מה יוצא לבעלי האתרים מכל הסיפור? אני שמח שאתם שואלים את השאלה הזו (ומי שלא חשב על השאלה הזו – יהיו שאלות נוספות בעתיד – אל תיפול רוחכם…) – התשובה לכך היא שבעלי האתרים מקבלים מ- GOOGLE כסף על כל הקלקה של המבקרים באתר שלהם.

רעיון יפה, לא? הקרימינלים שבכם או החרדתיים בטח חושבים שברגע שגוגל נותן כזו פריבילגיה לבעל האתר – הוא לא עוזב את האתר שלו ומקליק כל הזמן על פרסומות שיש אצלו באתר. אז זהו – שלא!

בעל אתר שנתפס (ויש לגוגל את הדרכים לעשות זאת) מקליק – מאבד את הזכות להציב אצלו פרסומות ובכך משמיט את הקרקע לאפשרויות הפרסום של גוגל אצלו באתר. אז חבר'ה – תסמכו על גוגל שהם לא פראיירים! זו מכונת הכסף שלהם והם שומרים עליה מכל משמר !!!

 

(ההסמכות מטעם Google ב- Google Adwords  ו- Google Analytics)

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv