טוב, במאמרונים הקודמים (חלק א', חלק ב' וחלק ג') הסברתי קצת על איך פותחים חשבון ADWORDS ואילו כלים נוספים קיימים לגוגל לניהול האתר שלכם.

כעת, נעבור לדבר האמיתי – הפרסום בגוגל ADWORDS.

פרסום, בעיני (אני מניח שלא תסתרו את הדברים) הוא מפגש בין רוכש פוטנציאלי לבין מוכר / מפרסם.

המדיות הקיימות כיום הן רבות ומגוונות:

טלוויזיה (יקר)

רדיו (פחות יקר)

עיתונים ארציים (יקר – פחות או יותר…)

עיתונים מקומיים (לא יקר)

ועוד…

ויש, כמובן, את האינטרנט.

לעניות דעתי, מי שפועל במרחב האינטרנטי בצורה הנכונה, לא רק שהפרסום עבורו לא יהיה יקר, אלא אפילו זול!!!

פרסום במנוע החיפוש של גוגל

גוגל לא יושבים ומקבלים הזמנות טלפוניות או בפקסימיליה למודעות פרסומיות, כפי שעושים כשרוצים לפרסם בטלוויזיה, בעיתון או בכל מקום אחר. הכל נעשה אוטומטית (לטוב ולרע) – באמצעות מערכת ממוחשבת מיוחדת שהוקמה לצורך כך – שנקראת ADWORDS והיא מהווה צינור העברת מידע מהמפרסם אל תוצאות החיפוש של הגולש, מזין השאילתא. (כמעט) הכל אוטומטי.

גוגל מאמינים ב"שילוש הקדוש" (נראה לי שאם תזכרו את זה, תבינו את הפרסום בגוגל)- מילת מפתח, מודעה, דף נחיתה !!!

הקשר הזה (מילת מפתח, מודעה, דף נחיתה) נבחן באופן הבא :

א. קיים קשר הדוק בין המודעה לבין מילת המפתח שהוקלדה בשאילתא של הגולש (אל תשכחו – זה אוטומטי – ככה גוגל בודק את הרלוונטיות).

ב. ברגע שהגולש מגיע ל"דף הנחיתה" (הדף שמפנה מהמודעה לאתר / לדף הפרסומת שלכם) הוא אמור לראות קשר (הם קוראים לזה רלוונטיות – מעניין למה, הא?) לנושאים בהם חשקה נפשו בעת שהזין את השאילתא שלו במנוע החיפוש.

אז איך מפרסמים ?

גוגל מבקש מכם לנסח מודעה לקבוצת המודעות הראשונה שלכם. מזל טוב!

ניסוח המודעה צריך להיות מדוייק ככל האפשר:

א. המודעה צריכה להסביר על מה שמצפה לגולש כאשר הוא יגיע לדף הנחיתה (המודעה יכולה להגיד לגולש גם שזה הולך להפתיע אותו – בלי שידע מה הוא הולך לראות – השאלה הגדולה היא – האם הוא יופתע???).

ב. המודעה צריכה להצביע על מה שהגולש הזין בשאילתא במנוע החיפוש.

ג. המודעה ב- Adwords צריכה לפנות אל הגולשים הנכונים כדי להשיג את מטרתה (קיימים סוגים שונים של מטרות – יכולה להיות מטרה של "הזרמת תנועה לאתר", "קבלת LEAD" (פנייה מהאתר) או אפילו ביצוע רכישה כבר באתר עצמו.

ד. המודעה באדוורדס צריכה להפנות אל דף הנחיתה הרלוונטי ביותר עבור המודעה.

בשלב הבא, המערכת מתעקשת על רישום של מילות המפתח הרלוונטיות למודעה וכמובן לדף הנחיתה שאליו הפניתם את המודעה.

מומלץ לבחור במילות מפתח רלוונטיות למודעה. מספר מילות המפתח יכול לנוע בין מילת מפתח אחת ל- 2,000 מילים. מספר מילות המפתח המקסימלי הרצוי לקבוצת מודעות צריך להיות עד 15 מילים (אפשר גם ולעיתים רצוי להשתמש במספר חד ספרתי של מילות מפתח – זה ממוקד יותר!).

סוגים שונים של התאמות למילות מפתח – קיימים 4 סוגי התאמות (יש גם חמישית, אבל היא לא רלוונטית עבורכם בשלב זה):

מילת מפתח בהתאמה רחבה (אפשר לקרוא לסיווג הזה "כל העולם – ואחותו!") – נגיד שבחרנו את מילת המפתח אופנוע ים. בסיווג זה, כאשר גולש יקליד בגוגל "אופנוע ים" המודעה תופיע. כאשר הגולש יקליד "אופנוע ים יוקרתי" המודעה תופיע. בקיצור, כל צירוף בו יופיעו המילים אופנוע ו-ים בתוך השאילתא – המודעה תופיע!!!

מילת מפתח בהתאמה לביטוי (מילת המפתח תיכתב בסימן ה-" בתחילתה ובסופה) – אם נמשיך בדוגמא שלעיל – מי שירשום "אני רוצה אופנוע ים" – המודעה תופיע! מי שירשום "אופנוע בשביל ים בחורות" (שימו לב להפרדה בין המילים אופנוע ו-ים) – המודעה לא תופיע, בגלל שהביטוי הופרד. כלומר, כאשר מילת המפתח מופרדת (לעיתים, מילות מפתח יכולות להיות בנות 4 וחמש מילים, לדוגמא "בושם מיוחד של קשרל" יכולה בהחלט להיות מילת מפתח אחת אפשרית של מפרסם)

מילת מפתח בהתאמה מדוייקת (מילת המפתח תיכתב בין סימני הסוגרים [ ])- בהמשך לדוגמא של מוכר האופנועים שלנו, בסוג התאמה זה, רק מי שיחפש את הצירוף אופנוע ים יראה את המודעה. מי שיחפש "אופנוע ים לאישתי" לא יזכה לראות את המודעה.

מילת מפתח בהתאמה שלילית (למילת המפתח יש להוסיף את סימן החיסור (-) בתחילת המילה או לצרף אותה במקום בו נרשמות מילות המפתח השלילית- במערכת ADWORDS) – מילת המפתח מסוג התאמה זה נועדה לסנן את מילות המפתח שלא קשורות לקמפיין (מסע הפרסום) של המפרסם. כלומר אם אני כמפרסם מוכר אופנוע ים, לא ארצה שהמודעה שלי תוצג כאשר גולש יחפש אופנוע הארלי.

קיימות עוד סוגי התאמות, אך בשלב זה לא רצוי להשתמש בהן. מי שרוצה להרחיב את ידיעותיו בנושא התאמות למילות מפתח, אנחנו נשתדל להעלות פוסט ייחודי לנושא זה ושם ניתן יהיה ללמוד על ההתאמות הנוספות / האחרות.

בפרק הבא אנסה להסביר את סוגי הרשתות הקיימות בפרסום האינטרנטי.

להמשך קריאה לחלק האחרון של המאמר "חלק ה' – פרסום באינטרנט – רשת המדיה ורשת החיפוש בפרסום באדוורדס- הבדלים"

(ההסמכות מטעם Google ב- Google Adwords  ו- Google Analytics)

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv